תביעות ביטוח בישראל בשנת 2022

סקר שערכה חברת "גיאוקרטוגרפיה" מעלה, כי בשנת 2022 – 17% מהלקוחות שתבעו

את חברת הביטוח כלל לא קיבנו פיצוי !

23/12/2022:

סקר סיכום שנתי בנושא מדד שביעות רצון הישראלים מטיפול חברות הביטוח בתביעותיהם נערך הבוקר. את הסקר הזמינה חברת “יד ביד“, המסייעת לאזרחים לממש את זכויותיהם. בסקר שקיימה קבוצת המחקר והסקרים “גיאוקרטוגרפיה“, השתתפו מעל 500 אזרחים ישראלים מכל המגזרים, בני 30 פלוס.

ראשית מתברר כי מתוך כלל הלקוחות, 28 אחוז תבעו ב-2022 את חברות הביטוח סביב אחת מהפוליסות שערכו.

51  אחוזים מהם תבעו בנושא רכב, 43 אחוז הגישו תביעת בריאות, 8.5 אחוז תבעו את פוליסת התאונות האישיות, 12 אחוז הגישו תביעה בפוליסת ביטוח הדירה, 6.4 פנו בתביעה לגבי ביטוח סיעודי, 6.4 תבעו השנה תביעת אבדן כושר עבודה, 3.5 אחזו בפוליסות חיים ובני משפחותיהם הגישו תביעה במקרה פטירה, 3 אחוזים הגישו  תביעת רכוש שאינה קשורה ברכב או דירה ו-1.4 תבעו כאשר התגלתה אצלם מחלה קשה.

17  אחוזים מבין התובעים טוענים כי לא קבלו כל פיצוי למרות שהגישו תביעה.
44 אחוז קיבלו לדבריהם פיצוי שנע בין 75 למאה אחוז מסכום התביעה שהוגשה.
8  אחוז מדווחים כי חברות הביטוח פיצו אותם בפחות מרבע מסכום התביעה המקרי
ו-12 אחוז בין קיבלו פיצוי בסך בין רבע לחצי מהסכום שחשבו שמגיע להם.
19 אחוז פוצו בסכום שמהווה בין חצי ל-75 אחוז מהסכום שתבעו.

מעניין לציין שמבין התובעים, 94.5 אחוז דיווחו שהתביעה הסתיימה לפני שהגיעה לבית המשפט וניתן ללמוד מכך על העדפות חברות הביטוח בנושא המשפטי על מנת למנוע יצירת תקדימים בעייתיים מבחינתן.

הדבר מלמד על נטיית הרוב המכריע של התובעים להתפשר במקום לנהל מהלך משפטי מורכב וארוך.

 “יד ביד” מזמינת הסקר: “העובדה שהכי בולטת לעין, מניתוח תוצאות הסקר, מצביעה על הסיכויים הנמוכים של המבוטחים למימוש את הזכויות המגיעות להם מכוח הפוליסה. ענף הביטוח מורכב ומסובך ולכן המבוטחים צריכים להתעניין לעומק לפני רכישת הפוליסה ולהבין באילו תנאים יוכלו להנות מפיצוי במקרה תביעה.

לרוב, מבוטחים מגיעים לשלב מימוש הזכויות כשהם שרויים במצב רפואי, פיזי או נפשי בעייתיים. בשלב זה, קבלת ההחלטות בתנאי לחץ כלכלי ומחוסר הבנת התחום מונעת את מקסום הפיצוי.

זה מקומם שבמקרים רבים אדם שילם פרמיות ביטוח בסכומים לא מבוטלים וביום פקודה, מגלה כי הפיצוי המתואר בפוליסה לא ניתן לו ומעשית הכסף הרב שהשקיע בתשלום הפוליסה נזרק לפח כיוון שלא הופנה לאפיק של חיסכון לימים קשים.

תמיד חשוב להיעזר במומחים לתחום ושירות משפטי אמור לסיים תהליכים במהירות ולחלץ פיצוי הולם”.

טווח הטעות הסטטיסטית עומד על 4.5 אחוזים.

מאמרים נוספים

תקציר לסוכן הביטוח

הלקוח חלה, נפצע , חלילה נפטר – ואתה מגיש בשמו תביעה רפואית לחברת הביטוח. התביעה נדחתה. הגשת בקשה לדון שנית בדחייה –  הבקשה תידחה גם

קראו עוד »